czwartek, 15 października 2015

Mój styl - Moje meble

Poczatek-odnawianie mebli


   Juz na bardzo poczatkowym etapie budowy domu zaczelam sie zastanawiac,jakie meble beda pasowaly do domu i jego otoczenia.I musze przyznac,ze od tamtej pory mój gust zmienil sie diametralnie.Mialam przed soba katalog z produktami do domu i godzinami ogladalam gadzety do lazienki,kuchni,posciel do sypialni,zaslony,dywany.Wiedzialam ,ze musi to do siebie wszystko pasowac i im wiecej o tym myslalam,tym bardziej mi sie to wszystko w glowie mieszalo.Czasami nie moglam w nocy spac obmyslajac co z czym.Myslalam,ze to co w katalogu,to to jest fajne i na topie,modne i nowoczesne...Az do momentu, w którym natrafilam na antyki i caly mój styl.a wlasciwie jego brak ulegl zmianie. Polaczenie starego z nowym to wlasnie to cos.I tak ze stylu metal plus szklo doszlam do punktu,w którym zrozumialam,ze moje wnetrze musi pasowac do mnie,czyli to ja musze sie czuc w nim dobrze,a nie podazac za moda z katalogu.
   
   Mieszkam w Anglii (dom buduje w Polsce),a jak wiadomo Anglicy kochaja sie w antykach.W telewizji jest mnóstwo programów na ten temat,w których pokazuja ludzi z pasja.Uwielbiam ogladac tego typu programy,bo czerpie tam inspiracje do mojego domu.Najlepsze jest to,ze nie wyrzucaja starych przedmiotów,tylko probuja je uratowac i nadac im nowe zycie.Pelna natchnienia i uwielbienia do takich prac postanowilam kupic swój pierwszy mebel,który znalazlam na GumTree.Bylo to drewniane biurko z okresu edwardianskiego.Ten secesyjny mebel byl bardzo zniszczony,mial na sobie kilka warstw roznego lakieru.brak nogi (cale szczescie tylnej) oraz brak jednego uchwytu przy drzwiczkach.Biurko nie bylo drogie.Wystawione za £15,kupilam za £10,czyli ok 55zl !! za biurko okolo 100letnie.No to byla dobra okazja,jak na pierwszy raz.


Stary lakier az sam sie kruszyl ze starosci i od tego wlasnie zaczelam.Kupilam sobie mala maszyne za £20 i wszystko wyczyscilam do czystego drewna.


Wtedy jeszcze nie mialam zadnego pojecia o farbach,lakierach i politurze,wiec kupilam normalny czysty lakier do drewna i nalozylam 3 warstwy,oczywiscie w odstepach ,tak jak bylo napisane na opakowaniu.Dzis pewnie wybralabym jakis inny, lepszy lakier,a z politura nie chce mi sie bawic.Ale nie jest tak zle,jak na pierwszy raz,a biurko bedzie idealne do gabinetu,



Narazie stoi w jednym z pokoi i oczekuje na pelne umeblowanie domu :-)

Od tego zaczela sie moja przygoda z odnawianiem mebli i nie tylko,a tutaj filmik z mojego kanalu na YouTube z moimi poczatkowymi pracami.Oczywiscie ciagle sie jeszcze ucze i na pewno nie jestem jeszcze ekspertem,ale przeciez to moje meble, mój dom i najwazniejsze,ze mi sie w koncu podoba.


2 komentarze:

  1. Witam w nowym roku.Postanowiłam coś zmienić w swoim otoczeniu i trafiłam tu, do Ciebie.Na pewno skorzystam z Twoich pomysłów odnośnie przemalowania mebli..... Moje zainteresowania są inne, więc zapraszam do siebie. " Góry nasza pasjabloog. Ela.

    OdpowiedzUsuń